Monday, January 3, 2011

Out of office instellen voor een andere gebruiker: ECP

Erwin Derksen schreef het volgende artikel op het IT Pro Community Blog: Exchange Out Of Office Reply instellen namens een gebruiker. Hierin beschrijft hij het Set-MailboxAutoReplyConfiguration cmdlet en geeft een voorbeeld om de OOF van een gebruiker te configureren. Er is nog een andere methode, eentje die voor incidenteel gebruik wat eenvoudiger is: het Exchange Control Panel.

Dat doe je als volgt. Log in op ECP met een gebruiker die voldoende rechten heeft, voor deze demo werk ik met een gebruiker die de role group Recipient Management toegewezen heeft. Kies als te beheren object de mailbox van een andere gebruiker:

image

Boven in beeld verschijnt nu een extra tekstbalk waarin staat dat je namens de andere gebruiker werkt, in dit geval wijzig ik de instellingen van de mailbox van mijn vrouw. Stel hier nu Automatisch antwoorden in, op precies de zelfde manier als je je eigen instellingen zou wijzigen.

image

Hoewel PowerShell geweldig is voor complexe of repeterende instellingen, je zal deze instellingen maar willen doen voor 500 mailboxen, is het Exchange Control Panel de ideale tool voor het zetten van een mailboxinstelling die voor de gebruiker zelf ook toegankelijk is.

1 comment:

Erwin Derksen said...

Mooie aanvulling! Dit is inderdaad de makkelijkste methode als je er enkele moet doen.