Vanaf vandaag kun je bij Microsoft Nederland terecht voor ondersteuning bij Servicepack 1 voor Windows Vista. Het gaat dan specifiek om compatibiliteits issues of problemen bij de installatie van SP1. Telefonisch kan het door te bellen met het bekende nummer 020-5001500 maar ondersteuning per mail kan soms net zo goed werken.
Op de site vind je twee zaken die ik even toe wil lichten. De eerste gaat over OEM software. Als je een computer hebt gekocht met een voorgeïnstalleerde OEM versie van Windows Vista dan heeft de verkoper of fabrikant van de computer de ondersteuning op zich genomen. Neem dan contact op met de fabrikant/verkoper voor ondersteuning. Dit geldt dus ook als je je computer zelf in elkaar hebt gezet en een OEM versie van Vista hebt aangeschaft in een (web-)winkel.
Verder lees je iets over 'uitgebreidere ondersteuning' en eventuele kosten. Deze zin komt ook voor in kb-artikelen en zorgt wel eens voor verwarring. Wanneer blijkt dat je probleem niet door SP1 wordt veroorzaakt maar buiten de regeling valt voor gratis ondersteuning, dan praten we over betaalde support. Betaalde support is alleen mogelijk als je een overeenkomst met Microsoft of een abonnement waarbinnen support calls vallen. Bovendien zal de medewerker dit altijd vooraf communiceren, je hoeft dus niet bang te zijn dat je onverwachts met kosten wordt opgescheept.
Alle info vind je verder hier: Ondersteuning op Windows Vista SP1.
1 comment:
wat ik zocht, bedankt
Post a Comment